Siirry sisältöön
ISS tunnetaan muun muassa kiinteistö- ja toimitilapalveluistaan. Vaikka palveluita toteuttavan työntekijän kädessä onkin usein moppi, vasara tai kapusta, digitalisaatio ulottuu kaikenlaisten työtehtävien taustalle. ISS:llä muun muassa kiinteistöpalvelutyöntekijöiden mukana kulkee älypuhelin tai tablet-laite, jonka mobiilisovellukseen raportoidaan ja ohjataan työn kulkua.
ISS Palvelut
ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. ISS Palvelut tuottavat siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Heidän toimintansa luo laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaiden liiketoimintaan. Vuonna 2015 liikevaihto oli 503 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 10 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassa.

Digitalisaation vuoksi myös tietoteknisiin työvälineisiin liittyvä peruspalvelutuotanto vaatii toimintavarmuutta ja jatkuvaa kehitystyötä. Jos työvälineitä ei toimiteta niitä tarvitseville sovittuna ajankohtana, vikoja ei korjata eikä tietoturvasta huolehdita kierrätysvaiheessa, digitalisaation hedelmät jäävät poimimatta.

Atea toteuttaa ISS:lle työasemien elinkaaripalvelut

ISS on valinnut Atean kumppanikseen työasemien ja tablet-laitteiden elinkaaripalveluihin. Atea toteuttaa ISS:n liiketoiminnan vaatimusten mukaiset tietoteknisten laitteiden elinkaaripalvelut sekä laiteratkaisut.  Atean toteuttamia palveluita ovat esimerkiksi laiterekisteröinti, esiasennus, käyttäjävaihdokset, huolto ja kierrätys. ISS maksaa elinkaaripalveluista ennustettavaa, käyttäjäkohtaista kuukausimaksua.

– Valitsimme kumppaniksemme Atean, sillä he erottuivat selvästi kilpailijoistaan asiakaslähtöisellä toimintamallillaan. Tuli aidosti tunne, että olemme samalla puolella pöytää. Onnistunut toimintamalli näkyy myös käytännössä: olemme säästäneet työvälineisiin liittyviä kustannuksia ja käyttäjät ovat tyytyväisempiä, ISS:n ratkaisuarkkitehti Lauri Pihlajasalo sanoo.

Pihlajasalon mukaan ISS:n omia tietotekniikka-ammattilaisten aika ei enää kulu laiterutiinien pyörittämiseen ja täten strategisen tason työlle on enemmän aikaa. Elinkaariasioissa ISS:ää työllistää enää seuranta ja jatkuva, liiketoimintalähtöinen kehittäminen yhdessä Atean kanssa.

Vahvuudet asiakkaan hyväksi

– Elinkaaripalveluiden takana ovat Atean vahvuudet: valtakunnallinen palveluverkosto, laaja asiantuntijaorganisaatio ja palveluiden monipuolisuus. Nämä sekä yrityksille suunnattu Atea eShop -verkkokauppamme ja Atea Finance Oy:n rahoituspalvelut mahdollistavat saumattoman hankinta- ja palvelukokemuksen. Sitoudumme tarjoamaan asiakkaan liiketoiminnan kannalta parhaan palvelukokonaisuuden, Atean Anssi Valli sanoo.

Helppokäyttöisyys on Atean elinkaaripalvelun keskeisimpiä lisäarvoja asiakkaalle. Palvelut saa yhdestä pisteestä, eShopista. eShop on yrityksille suunniteltu verkkokauppa ja hankintajärjestelmä, johon on määritelty ISS:n liiketoimintatarpeiden mukainen valikoima. Sieltä ISS voi tilata laitteet ja myös elinkaaripalvelut, vaikkapa vialliselle laitteelle huollon.

 

ISS Palvelut

ISS Palvelut on Suomen kolmanneksi suurin yksityinen työnantaja ja maan johtava kiinteistö- ja toimitilapalveluyritys. ISS Palvelut tuottavat siivous-, kiinteistön ylläpito-, turvallisuus- ja ruokailupalveluita yrityksille ja yhteisöille sekä julkiselle sektorille. Heidän toimintansa luo laadullista ja taloudellista arvoa asiakkaiden liiketoimintaan. Vuonna 2015 liikevaihto oli 503 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa on yli 10 000. ISS Palvelut on osa kansainvälistä ISS-konsernia, joka toimii 77 maassa.