Hasan & Partnersilla ei ole omaa it-osastoa, mutta Helsingin Punavuoressa päämajaansa pitävällä mainostoimistolla on Innanen. Hän rientää paikalle, kun juuri muokattu kuvatiedosto ei tallennu, pian alkavan asiakastapaamisen slideshow ei aukea tai kiireellisten tiedostojen lataus uhkaa kestää minuuttien sijasta vartteja.
Hasan & Partners Groupiin kuuluvan Frankly Partnersin toimistopäällikkö Taru Purola ylistää, että Innanen on ylittänyt kaikki odotukset.
”Hän tekee uljaasti enemmänkin kuin mitä tehtäviin suoraan kuuluu. Työpyynnöt eivät jää roikkumaan ja kiireelliset asiat hoituvat nopeasti.”
Kansainvälisen mainostoimiston tiukkojen aikataulujen arjen sujuvuus syntyy lukuisista pienistä yksityiskohdista, joista jonkun pitää huolehtia.
”Moni asiakastapaamisemme pidetään etäyhteydellä. Eräskin kansainvälinen kokous edellytti samanaikaista verkkoyhteyttä kahdeksan eri maan osallistujan kesken. Jarmo varmisti, että laitteissa on tarvittavat liittimet, kaikkien äänet kuuluvat ja että yhteys toimii pätkimättä”, Purola kertoo.
Korkean tason palvelua Apple-ympäristössä
Hasan & Partnersin CFO Simo Kajaste tiivistää, miksi lähituki herättää työntekijöissä suuria tunteita:
”Kaikki työmme tapahtuu it-ratkaisujen varassa, ja meillä on korkean profiilin asiakkaita. Siksi it-infrastruktuurin on oltava linjassa oman palvelustandardimme kanssa – siis oman alansa huippua.”
Kesäkuussa 2018 Hasan & Partners pyysi Ateaa, Suomen ainoaa korkeimman tason Apple-kumppania kartoittamaan it-ympäristönsä toimintaa ja digitaalisen työskentely-ympäristön käyttäjäkokemusta. Hasanilla työskennellään verkkopohjaisesti sataprosenttisessa Apple-ympäristössä ja lähes kaikilla työntekijöillä on admin-oikeudet.
”Kansainvälisenä yrityksenä tarvitsemme varmaa ja luotettavaa it-osaamista, ja siksi valitsimme Atean. He ovat meille kokonaisvaltainen kumppani, jonka kanssa it-ympäristön kehittäminen on systemaattista ja sujuvaa”, Simo Kajaste kertoo.
Kartoituksen tulosten pohjalta räätälöitiin yhdessä Hasanille palvelukokonaisuus, johon kuuluu myös henkilökohtainen it-tuki. Siis Innanen. Arkisen avun lisäksi Atean ja Hasan & Partnersin yhteistyöhön kuuluu myös järjestelmien kehittäminen aiempaa selkeämmiksi ja isommiksi kokonaisuuksiksi.
”Emme vain tilaa Atealta it-palveluita, vaan kehitämme ratkaisuja yhteistyössä ja avoimesti keskustellen. Pyrimme viemään ohjelmistot ja järjestelmät uudelle tasolle, sillä arkemme vaatii notkeaa, nopeaa ja helppokäyttöistä it-ympäristöä”, Simo Kajaste kertoo.
Kehittävä ote ylläpitää it-ympäristön laatua
Mutta miten rooliaan kuvailee sitten itse System Specialist Jarmo Innanen?
“Annan avulle kasvot ja autan Hasan & Partnersin väkeä tekemään työnsä mahdollisimman vähillä tietoteknisillä murheilla. Haastavat tapaukset vaativat tarkkaa perehtymistä ongelman ytimeen. Sellaisen ratkaistuani pohdin, miten olisi mahdollista muuttaa ongelmaan johtaneita tekijöitä tai toimintamalleja, jotta vika ei toistuisi jatkossa. On myös mietittävä, pitäisikö vanhojen ratkaisujen tilalle harkita uutta vaihtoehtoa.”
Yksistään Innasen hartioilla ei Hasan & Partnersin it-ympäristö sentään lepää. Lähituen lisäksi palvelupakettiin kuuluu erilaisia etätuen palveluita, kuten puhelimitse ja sähköisin työpyynnöin tavoitettava Service Desk sekä työasemien, verkon ja palvelinten hallinnasta vastaava Operations-yksikkö. Kuukausittaisissa palveluseurantakokouksissa tuodaan esiin kehitysideoita ja seurataan it-tukeen tulleiden työpyyntöjen määrää ja aiheita, jota it-palveluiden laatu pystytään pitämään korkeana.
hasan & partners group on Pohjoismaiden suurimpia ja nopeimmin kasvavia markkinointialan ja asiakaskokemuksen yhtiötä. Konserniin kuuluvat Suomessa mainostoimisto hasan & partners, viestintätoimisto Hasan Communications, asiakasymmärrys- ja strategiatoimisto Frankly Partners, tuotantoyhtiö RAW&LAND sekä asiakaskokemus- ja designtoimisto hasanX. Lisäksi Hasan & Co:lla on Tukholmassa luova digitaalinen täyden palvelun mainostoimisto Perfect Fools sekä vuonna 2017 San Franciscoon perustettu uuden ajan markkinointiviestintätoimisto TBD.