– Pilvipalvelut helpottavat konkreettisesti tiedonkulkua ja -hallintaa. Sen lisäksi, että olemme korvanneet puhelinpalaverit Skypellä, olemme myös testanneet koulutusten järjestämistä Skypen välityksellä. Autokauppamme sijaitsevat ympäri Suomea, joten turhaa matkustamista vähentävät Skype-koulutukset säästävät niin aikaa, rahaa kuin luontoakin. Tiedonhallintaa puolestaan yksinkertaistaa se, että OneDrive ja myöhemmin käyttöön otettava SharePoint korvaavat vanhat verkkolevyasemat, kertoo Rinta-Joupin Autoliikkeen tietohallintopäällikkö Susa Niemelä.
Ketterät pilvipalvelut yhdellä ratkaisulla
Atea 365 Complete -ratkaisu mahdollisti Rinta-Joupin Autoliikkeelle Microsoftin helppokäyttöisten pilvipalveluiden käyttöönoton yhdellä sopimuksella. Atean tarjoaman kattavan Microsoft Office 365 -kumppanuuden ansiosta Rinta-Jouppi on voinut vaiheittain luopua erillisistä sähköposti-, neuvottelu- ja tiedonhallintapalveluista.
– Valitsimme Atea 365 Complete -ratkaisun, koska se tarjosi selkeän mallin Microsoftin pilvipalveluiden käyttöönottoon. Atean asiakaspalveluasenne oli kohdillaan alusta alkaen, Niemelä toteaa.
Pitkäjänteinen kumppanuus tuo jatkuvuutta
Atea 365 Complete -ratkaisu takasi sujuvan käyttöönottoprojektin, jonka kaikki vaiheet dokumentoitiin tarkasti. Rinta-Joupin Autoliike ja Atea kehittävät kumppanuuttaan pitkäjänteisesti, seuraavana askeleena on SharePointin käyttöönotto. Jatkuvuutta korostaa se, että käyttöönottoprojektissa mukana olleet Atean ammattilaiset ovat jatkaneet Rinta-Joupin it-tuen parissa.
– Atean tuella Rinta-Joupin Autoliike saa Microsoftin pilvipalveluista kaiken hyödyn irti myös käyttöönottoprojektin jälkeen. Atean Service Desk -palvelu takaa Rinta-Joupille luotettavan ja ammattitaitoisen it-tuen kustannustehokkaasti. Molemminpuolinen sitoutuminen kumppanuuden tulevaisuudennäkymiin ja säännölliset kehityspalaverit varmistavat toimivan keskusteluyhteyden, korostaa Atean Kristian Virtakangas.