Smart Office tarjoaa älykkäämmän työpäiväkokemuksen
Työskentelytavat ovat muuttuneet viimeisen vuosikymmenen aikana. Tulevaisuuden sukupolville erilaisten kokemusten hankkiminen on yhä tärkeämpi osa arkea myös työpaikoilla. Smart Office tarjoaa kävijälle älykkäämmän työpäiväkokemuksen. Sovellus opastaa kävijän perille oikeaan paikkaan, sisäänkirjautumisen voi hoitaa itse ja ilmoitus vieraasta lähtee isännälle automaattisesti. Verkkoon liittyminen on helppoa, sillä vierailija-WLANin käyttöönotto on automatisoitu. Tässä vain muutamia esimerkkejä siitä, mitä kokemuksia Smart Office tarjoaa kävijälle.
Parhaan kuvan Smart Officesta ja sen mahdollisuuksista saat vierailemalla Atea Experience Centerissä Vantaalla.
Miltä kuulostaisi, jos ihmisten kohtaamisia hoidetaan älykkäästi, kustannustehokkaasti, kestävästi sekä (tieto)turvallisesti teknologiaa hyödyntäen ja nämä ovat osa arkipäivää? Katso videolta Atean toteutuksia yhdeksi maailman älykkäimmäksi rakennukseksi palkitussa, Vallilan YIT Workery+:ssa.
Atea Smart Officen moduulit
Neuvottelutilojen varaus ja hallintatyökalut työntekijöille ja organisaatioille. Mobiilisovellus mahdollistaa neuvottelutilojen, parkkipaikkojen, työpöytien ja muiden resurssien varaamisen jo etukäteen.
Vierailijahallinta ja sisäänkirjautumistyökalut ja -palvelut vastaanottoon
Reittiopastuspalvelut, jotka auttavat löytämään perille ja etsimään tiimityöhön sopivia tiloja
Dataohjattu analytiikka ja Insights, joiden avulla mitataan rakennuksen ja työpaikan suoritusta. IoT-sensorit mittaavat mm. neuvotteluhuoneiden käyttöastetta sekä olosuhde- ja ilmanlaatua.
Smart Office kerää dataa toimitilojen käytöstä ja talotekniikasta
Smart Office kerää tiloista erilaisten sensoreiden, IoT-ratkaisuiden ja paikannukseen perustuvien ratkaisuiden avulla dataa toimitilojen käytöstä (esim. neuvotteluhuoneiden käyttöaste, olosuhde- ja ilmanlaatumittaukset) ja talotekniikasta (valaistus, lämpötila jne.).
Data kerätään IoT-alustalle, josta se siirretään joko IBM:n Watsoniin tai Microsoftin Azureen. Sieltä data on helposti visualisoitavissa helppolukuisiin kuviin tai dashboardeille, ja sitä voidaan jakaa esimerkiksi toimitilojen infonäytöille tai mobiilisovellukseen. Visualisoinnin avulla pystytään esimerkiksi heti toimitiloihin tultaessa näyttämään kartalta vapaat työpisteet tai vaikkapa se, montako minuuttia on ko. hetkellä arvioitu jonotusaika työpaikkaruokalassa.
Videolla keskustelua aiheesta: Vuosi nolla – 7 oppia työn tulevaisuudesta
Atea Smart Office rakentuu kolmesta osa-alueesta
Työpisteet
- Näytöt
- Ryhmätyövälineet
- Työasemat
- Työtilakuutio
Neuvottelutilat
- Tilavaraus
- Huoneenohjaus
- Ovenpielinäytöt
- Esitystekniikka
- Videoneuvottelu
- Äänentoisto
Älykäs toimisto
- Vierailijahallinta
- Sijainninjako
- Reittiopastus
- Interaktiivinen kioski
- Digitaaliset infonäytöt
- IoT-sensorit
Smart Office -palvelukonsepti
Atea Smart Office on palvelukokonaisuus, joka koostuu seuraavista komponenteista
- Lähituki: asennus ja huolto
- Service Desk: 1. tason tuki
- Operation Center: 2. tason tuki ja etähallinta & -valvonta
- Asiantuntijapalvelut
Tietoturva ja tietosuoja
Smart Office -konsepti huomioi tietosuojan (GDPR) vaatimukset. Palvelu täyttää seuraavien standardien vaatimukset: ISO/IEC 27001/ 27002 and ISAE 3000. Palvelulle on nimetty valmistajan toimesta Security Officer & Coordinator, joka vastaa tietoturvan noudattamisesta ja kommunikoinnista asiakkaiden suuntaan. Palvelu toimii Microsoft Azure -pilvessä ja noudattaa Azuren tietoturvapolitiikkaa.
Kysy lisää
Mihail Borodavkin toimii Smart AV -tiimissä Solution Managerina.