Johdanto
Atea ASA ja sen konserniyhtiöt (jäljempänä Atea) ovat markkinajohtajia tietotekniikan infrastruktuurissa ja siihen liittyvissä palveluissa yrityksille ja julkisen sektorin organisaatioille Pohjoismaiden ja Baltian alueilla. Atea on omistautunut henkilötietojen suojaamiseen yksilöiden perusoikeuksien ja -vapauksien turvaamiseksi. Arvostamme suuresti henkilötietojen suojaa ja siksi panostamme merkittävästi rekisteröityjen yksityisyyden turvaamiseen.
Tarkoitus
Tämä tietosuojakäytäntö määrittelee henkilötietojen käsittelyn tarkoituksen; menetelmät, joita käytämme henkilötietojen keräämiseen, käsittelyyn, asianmukaiseen käyttöön ja säilyttämiseen; sekä ne rekisteröityjen oikeudet, joita rekisteröidyt voivat käyttää henkilötietojansa koskien yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) (EU) 2016/679 mukaisesti.
Laajuus
Tämä tietosuojakäytäntö koskee koko Atea ja sen toimintaa, mukaan lukien työntekijät, asiakkaat ja toimittajat. Tätä käytäntöä tukee Atean politiikka (Atea Data Protection Policy), joka asettaa standardin henkilötietojen suojaamiselle ja käsittelylle Ateassa.
Määritelmät
Henkilötieto tarkoittaa kaikkia tunnistettuun tai tunnistettavissa olevaan luonnolliseen henkilöön liittyviä tietoja; tunnistettavissa oleva luonnollinen henkilö on henkilö, joka voidaan suoraan tai epäsuorasti tunnistaa erityisesti viittaamalla tunnisteeseen, kuten nimeen, henkilötunnukseen, sijaintitietoihin, verkkotunnisteeseen tai yhteen tai useampaan henkilölle tunnusomaiseen fyysiseen, fysiologiseen, geneettiseen, psyykkiseen, taloudelliseen, kulttuurilliseen tai sosiaaliseen tekijään.
Yleiset henkilötietojen keräämisen tarkoitukset
Palveluiden tarjoaminen
Tarjota ja ylläpitää palveluja tai tuotteita rekisteröityä varten.
Viestintä
Viestiä rekisteröityjen kanssa heidän tileistään, tapahtumistaan tai mistä tahansa päivityksistä liittyen palveluihin, joita Atea heille tuottaa.
Personointi
Personoida rekisteröityjen kokemus räätälöimällä sisältöä ja suosituksia heidän mieltymystensä ja käyttäytymisensä perusteella.
Lainsäädännönmukaisuus
Noudattaa lakisääteisiä velvoitteita, kuten verotusta koskevia vaatimuksia tai vastata viranomaisten laillisiin pyyntöihin.
Turvallisuus
Varmistaa palveluiden turvallisuus, mukaan lukien petosten ehkäisy ja havaitseminen.
Markkinointi
Lähettää markkinointimateriaalia tai tarjouksia, mikäli siihen on annettu suostumus.
Analytiikka
Analysoida ja parantaa palveluja, mukaan lukien käyttäjäkäyttäytymisen ja mieltymysten ymmärtäminen.
Henkilötietojen kerääminen: kategoriat, tarkoitus ja poisto alueittain
Atea eShop tili ja online ostotiedot
Atea eShop on verkkokauppa-alusta, joka on suunniteltu yrityksille. Kun eShopissa luodaan tili tuotteiden ja palveluiden tilausta varten, käsittelemme yrityksen yhteyshenkilöä koskevia henkilötietoja tässä tietosuojakäytännössä esitettyjen ehtojen mukaisesti. Henkilötiedot pitävät sisällään eShop-tilauksissa annetut tiedot sekä punchout-integraatiotilauksissa annetut tiedot.
eShopissa käsitellään seuraavia henkilötietoja käyttäjistä:
- Etunimi, sukunimi, sähköpostiosoite, puhelinnumero, yritys, ip-osoite, viimeinen kirjautumiskerta ja henkilönumero. Valinnaisena oletuskustannuspaikka.
eShopissa käsitellään seuraavia henkilötietoja FreeChoice -käyttäjistä:
- Etunimet, sukunimi, sähköpostiosoite, henkilökohtainen sähköpostiosoite, puhelinnumero, yritys, ip-osoite, viimeinen kirjautumiskerta, henkilönumero ja oletuskustannuspaikka.
Tietoja käsitellään sopimuksellisten velvoitteiden täyttämiseksi, kuten esimerkiksi tuotteiden toimittamiseksi ja takuuasioiden selvittämiseksi.
eShop käyttäjien henkilötiedot anonymisoidaan kahden (2) vuoden kuluttua viimeisestä kirjautumisesta (viimeinen aktiviteetti).
FreeChoice-käyttäjän henkilötiedot anonymisoidaan, jos käyttäjä ei ole kirjautunut kahteen (2) vuoteen ja edellisen FreeChoice-sopimuksen päättymisestä on kulunut viisi (5) vuotta.
Anonymisointityö suoritetaan joka yö, ja muutokset kirjataan ja tarkastetaan säännöllisesti onnistuneen suorituksen varmistamiseksi.
Tiedot eShopista siirretään Atean ERP-järjestelmään laskutus-, yhteydenpito- ja takuuvelvoitteiden täyttämistarkoituksiin sekä lainmukaisuuden varmistamiseen. Henkilötietoja käsitellään ja säilytetään arkistointia koskevan lainsäädännön vaatimusten ja Atean omien ohjeistusten mukaisesti.
My Atea
My Atea on portaali, joka on suunniteltu yrityksille. Pääsy My Ateaan myönnetään yritysten edustajille, jotka ovat vahvistettuja käyttäjiä Atea eShopissa tai Atea ServiceNow'ssa. Nämä edustajat saavat pääsyn osana onboarding-prosessia. Henkilötietoja ei siirretä näistä järjestelmistä My Atea -portaaliin, ainoastaan metatiedot järjestelmistä ovat näkyvissä My Ateassa.
Näin ollen, koska My Ateassa ei säilytetä henkilötietoja, henkilötietojen säilytysaika ei ole sovellettavissa suoraan My Ateaan.
Jos My Atea -käyttäjä haluaa antaa palautetta portaalin toiminnallisuuksista tai ehdottaa parannusideoita järjestelmässä, on olemassa erityinen "User feedback & Ideas" -widget palautteen antamista varten. Käyttäjät voivat vapaaehtoisesti sisällyttää tähän henkilötietoja, kuten nimensä ja sähköpostiosoitteensa, jos he haluavat saada ilmoituksia tai seurata annettua palautetta. Henkilötietojen säilytysaika "User feedback & Ideas" -widgetissä on yksi (1) vuosi.
Puhelutallenteet
Kun Atea Servicedeskiin tai asiakaspalveluun otetaan yhteyttä tapauksen tai ongelman ilmoittamiseksi yrityksessä, kaikki saapuvat puhelut tallennetaan. Puhelut nauhoitetaan koulutus- ja laadunvarmistustarkoituksia sekä reklamaatioiden käsittelyä varten. Puhelutallenteiden säilytysaika on kuusikymmentä (60) päivää.
Ennen keskustelun alkamista ilmoitetaan aina, että puhelu tallennetaan.
Servicedesk ja tapausten käsitteleminen
Otettaessa yhteyttä Atean Servicedeskiin, henkilötietoja säilytetään tikettijärjestelmässä tapauksen ratkaisemista varten. Käsitellyt henkilötiedot koostuvat niistä tiedoista, jotka on annettu tiketin yhteydessä, kuten esimerkiksi: nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite, yritys, titteli ja osasto.
Henkilötietoja käsitellään yrityksen kanssa tehtyjen sopimusvelvoitteiden täyttämiseksi. Tämä sisältää yhteystietojen rekisteröinnin tapauksen tai ongelman käsittelyä varten, jolloin tapauksen ratkaiseminen ja viestintä tapauksen suhteen ovat mahdollisia. Henkilötietoja säilytetään Atean tiketöintijärjestelmässä historiallisia tarkoituksia varten, jotta tapaukseen voidaan palata myöhemmin oppimisen (ongelmanhallinta, jälkianalyysi) ja arkistoinnin vuoksi.
Henkilötietojen säilytysaika on viisi (5) vuotta tapauksen sulkemisen jälkeen.
Tapauksen ratkaisemisen jälkeen lähetetään Atea User Satisfaction Survey -sähköpostiviesti, joka on linkitetty tapausnumeroon. Tämä kysely pyrkii parantamaan tarjottavaa palvelua.
Atea User Satisfaction Survey -kyselyn säilytysaika on kaksi (2) vuotta, jonka aikana kyselyä voidaan tarkastella uudelleen ja vertailla asiakaspalvelun tuloksia.
Pääsy Atean järjestelmiin
Atea käyttää valtuutusmekanismeja varmistaakseen turvallisen tunnistautumisen Atean järjestelmiin. Valtuutus hoidetaan Atean turvallisella valtuutusratkaisulla.
Päästäkseen Atean järjestelmiin, on käytettävissä kaksi tunnistautumismenetelmää, jotka on kuvattu alla:
Atea valtuutus
Sähköpostiosoitetta ja salasanaa käytetään tunnistautumiseen. Käsiteltäviin henkilötietoihin kuuluu sähköpostiosoite ja IP-osoite. Tunnistautumisen yhteydessä identiteetin tarjoajamme varmistaa sähköpostiosoitteen ja salasanan turvallisen API-rajapinnan kautta. Tunnistautumisen lokitus hoidetaan Atean Atea requirements for security logging -käytännön mukaisesti.
Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin tili on olemassa missä tahansa Atean järjestelmässä.
Asiakkaan Active Directory -tunnistautuminen
Tunnistautumisessa käytetään Single Sign On -tunnistautumista. Käsiteltäviin henkilötietoihin kuuluu nimi, sukunimi, sähköpostiosoite ja IP-osoite. Tunnistautumisen yhteydessä asiakkaan Active Directory varmistaa etunimen, sukunimen ja sähköpostiosoitteen ja välittää ne Atean turvalliselle valtuutusratkaisulle. Tunnistautumisen lokitus hoidetaan Atean Atea requirements for security logging -käytännön mukaisesti.
Henkilötietoja säilytetään niin kauan kuin tili on olemassa missä tahansa Atean järjestelmässä.
Suoramarkkinointi
Atea käyttää henkilötietoja lähettääkseen yritysuutisia, päivityksiä, uutiskirjeitä, tietoa muista samankaltaisista tuotteista ja palveluista sekä Atean tapahtumista. Henkilötietoja, jotka on annettu täyttämällä lomake Atean verkkosivuilla, käytetään reksiteröidyn suostumuksella.
Käsiteltävät henkilötietokategoriat ovat seuraavat: nimi, sukunimi, titteli, yrityksen nimi, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
Tilaus voidaan peruuttaa milloin tahansa napsauttamalla "Peruuta tilaus" -painiketta Atean yritysuutisissa, päivityksissä, uutiskirjeissä, tietoa samankaltaisista tuotteista ja palveluista sekä Atean tapahtumista saaduissa sähköposteissa, jolloin suostumus peruutetaan. Suostumuksen voi peruuttaa myös atea.fi -sivustolla. Henkilötietoja säilytetään suoramarkkinointia varten, kunnes suostumus peruutetaan.
Profilointi (käyttäjäprofiilin luominen)
Jos olet antanut suostumuksen uutiskirjeiden vastaanottamiseen Atea eShopissa, sinulle voidaan lähettää personalisoituja tarjouksia yrityksesi edustajan roolissa. Analysoimme ostohistoriaasi eShopista ja tämän perusteella teemme analysointia ja olettamuksia kiinnostuksen kohteistasi ja tulevista tarpeistasi. Tavoitteenamme on, että vastaanotat entistä räätälöyidympiä tarjouksia Atealta.
Tapahtumat
Henkilötietojen käsittely Atean järjestämissä tapahtumissa on kuvattu tarkemmin erillisissä tapahtumien tietosuojaselosteissa: Tietosuojaseloste tapahtumat ja webinaarit sekä Tietosuojaloseste Atea Focus. Huomaa, että Atea Focuksella on sen koon ja luonteen vuoksi oma tietosuojaselosteensa. Pääset molempiin tapahtumien tietosuojaselosteisiin tämän sivun oikean laidan valikosta.
Asiakaspalautelomakkeet
Atean sivustolla voi jättää Atealle palautetta ja ottaa Ateaan yhteyttä asiakaspalautelomakkeiden kautta. Lomakkeita on erilaisia, kuten esimerkiksi: ota yhteyttä asiakaspalveluun, jätä asiakaspalaute, jätä laskutuspalaute ja jätä tuotepalautuspyyntö.
Lomakkeille tulee täydentää myös henkilötietoja, joita ovat:
Yrityksen nimi; yhteyshenkilö; yhteyshenkilön sähköpostiosoite; lomakkeen täyttäjän sähköpostiosoite; sähköpostiosoitteet, joihin vastine tulee toimittaa; puhelinnumero, tilausnumero/tikettinumero/laskunumero ja muut lomakkeelle syötetyt tiedot.
Lomakkeelle syöttämäsi tiedot ja mahdolliset liittämäsi liitetiedostot säilytetään kolmen (3) kuukauden ajan tapauksen selvittämistä varten. Lomakkeen tiedot siirtyvät Atean tikettijärjestelmään ja siellä niitä säilytetään kohdassa ServiceDesk ja tapausten käsitteleminen kuvatun mukaisesti.
Henkilötietojen käsittely perustuu oikeutettuun etuun. Atean oikeutettuna etuna on yhteystietojen ja lomakkeelle syötettyjen tietojen tarvitseminen kyseisen asian ratkaisemista varten.
Kyselytutkimukset
Kun Atea suorittaa vuotuisia kyselyjä, kuten CIO Analytics -raporttia, käsitellään henkilötiedoista sähköpostiosoitetta. Tämä sähköpostiosoite saadaan joko vuorovaikutuksesta Atean kanssa tai jos se on annettu kyselylomakkeen kautta.
Sähköpostiosoitetta käytetään kyselyn suorittamiseen ja raportin lähettämiseen. Tämä kysely perustuu Atean oikeutettuun etuun oikeusperustana.
Kyselyn vastaukset ovat anonyymejä, ja lopullinen raportti jaetaan vain, jos sähköpostiosoite on annettu kyselylomakkeessa.
Kyselyjen vastaanottamisen voi lopettaa milloin tahansa sähköpostissa olevan linkin kautta tai ottamalla yhteyttä Ateaan.
Sähköpostiosoite säilytetään, kunnes vastaanottaja peruuttaa tilauksen, jolloin tiedot poistetaan postituslistalta.
Postituslistaa päivitetään vuosittain, jotta se olisi ajantasainen. Sähköpostiosoitetta ei jaeta kolmansille osapuolille.
Henkilötietojen suojaus
Atea on sitoutunut suojaamaan henkilötietoja kunnioittaakseen yksilöiden perusoikeuksia ja -vapauksia.
Lisätietoja siitä, miten Atea suojaa käsiteltäviä henkilötietoja, löytyy Atea Data Protection Policy -dokumentista.
Rekisteröidyn oikeudet
Oikeus saada tutustua tietoihin: Rekisteröidyllä on oikeus pyytää jäljennöstä käsitellyistä henkilötiedoista milloin tahansa.
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen: Jos Atea käsittelee henkilötietoja automaattisesti suostumukseen tai sopimukselliseen velvoitteeseen perustuen, rekisteröidyllä on oikeus saada jäljennös tiedoista itselleen tai kolmannelle osapuolelle.
Oikeus oikaista tietoja: Rekisteröidyllä on oikeus oikaista virheelliset tiedot tai täydentää tietoja, mikäli ne ovat vääriä tai harhaanjohtavia.
Oikeus poistaa tiedot ja tulla unohdetuksi: rekisteröity voi pyytää henkilötietojensa poistamista milloin tahansa. Huomioithan, että oikeutesi tulla unohdetuksi voi olla rajoitettua tietosuoja-asetuksen perusteella.
Oikeus rajoittaa tietojen käsittelyä: Rekisteröidyllä on oikeus pyytää Ateaa rajoittamaan henkilötietojen käsittelyä seuraavissa tilanteissa:
- Jos tietojen käsittelyä vastustetaan Atean oikeutetun edun perusteella, Atean tulee rajoittaa kaikkea tällaisten henkilötietojen käsittelyä, kunnes oikeutettu etu voidaan vahvistaa.
- Jos rekisteröity uskoo, että hänen tietonsa ovat virheellisiä, Atean tulee rajoittaa kaikkea tällaista henkilötietojen käsittelyä, kunnes henkilötietojen oikeellisuus voidaan vahvistaa.
- Jos käsittely on lainvastaista, rekisteröity voi vastustaa henkilötietojen poistamista ja pyytää sen sijasta henkilötietojen käsittelyn ja käyttämisen rajoittamista.
- Jos Atea ei enää tarvitse henkilötietoja, mutta niiden säilytäminen on tarpeen rekisteröidyn oikeudellisten vaateiden puolustamiseksi.
Näiden oikeuksien käyttämiseksi rekisteröity voi ottaa yhteyttä Ateaan. Kunkin Atea yhtiön nimettyjen tietosuojavastaavien yhteystiedot löytyvät kohdasta Yhteystiedot.
Ilmeisen perusteettomien tai liiallisten, erityisesti toistuvien pyyntöjen osalta Atea on oikeutettu perimään hallinnointimaksun. Tällaisissa tapauksissa rekisteröidylle ilmoitetaan tästä etukäteen
Saatuaan pyynnön täyttää rekisteröidyn oikeuden, Atea vastaa pyyntöön ja ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin pyynnön mukaisesti kuukauden kuluessa. Viiveen sattuessa Atea ilmoittaa asiasta ja viivästymisen syistä rekisteröidylle.
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus henkilötietojensa käsittelystä asuinmaansa kansalliselle valvontaviranomaiselle.
- Norja: Norwegian Data Protection Authority
- Tanska: Datatilsynet
- Ruotsi: Integritetsskyddsmyndigheten
- Suomi: Tietosuojavaltuutetun toimisto
- Liettua: Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija
- Latvia: Datu valsts inspekcija
- Viro: Andmekaitse Inspektsioon
Evästeet ja seurantatekniikat
Vieraillessasi millä tahansa Atea-verkkosivustolla tietoja voidaan tallentaa selaimeesi tai noutaa sieltä, pääasiassa evästeiden muodossa. Nämä tiedot voivat liittyä mieltymyksiisi tai laitteeseesi, ja niitä käytetään pääasiassa sivuston odotetun toiminnan varmistamiseen. Vaikka tiedot eivät yleensä suoraan tunnista yksilöitä, ne voivat tarjota henkilökohtaisemman verkkokokemuksen.
Evästeitä käytetään laajalti "muistamaan" mieltymyksiä, joko yhden vierailun ajaksi (”istuntoeväste”) tai useiden toistuvien vierailujen ajan (käyttämällä ”pysyviä evästeitä”). Ne varmistavat johdonmukaisen ja tehokkaan kokemuksen vierailijoille ja suorittavat olennaisia toimintoja, kuten mahdollistavat rekisteröinnin ja kirjautuneena pysymisen. Evästeet voivat olla sivuston asettamia (”ensimmäisen osapuolen evästeet”), tai kolmansien osapuolten asettamia, kuten ne, jotka tarjoavat sisältöä tai mainontaa tai analytiikkapalveluja verkkosivustolla (”kolmannen osapuolen evästeet”).
Atea käyttää evästeitä sisällön ja mainosten personointiin, sosiaalisen median ominaisuuksien tarjoamiseen ja liikenteen analysointiin. Atea jakaa myös tietoja sivustonsa käytöstä sosiaalisen median, mainonnan ja analytiikan kumppaneiden kanssa.
Verkkosivustot tarkistetaan säännöllisesti evästeiden skannaustyökalulla eväisteiden tarkan luettelon ylläpitämiseksi. Evästeet luokitellaan seuraaviin kategorioihin:
Pakolliset evästeet
Analytiikkaevästeet
Markkinointievästeet
Yksityiskohtainen luettelo evästeistä, joita käytämme verkkosivustoillamme, löytyy napsauttamalla "Evästeasetukset" evästebannerissa ja tarkistamalla kunkin evästeluokan luettelo.
Jokainen evästekategoria voidaan valita yksilöllisten mieltymysten mukaan, ja valintoja voidaan helposti muuttaa Evästeasetuksissa, jos mieltymyksiä tarvitsee muuttaa (opt-out).
Pakolliset evästeet
Nämä evästeet ovat välttämättömiä verkkosivuston toiminnalle, eikä niitä voi poistaa käytöstä järjestelmissämme. Ne mahdollistavat parannetun toiminnallisuuden ja personoinnin, ja ne voivat olla meidän tai kolmannen osapuolen tarjoajien asettamia, joiden palveluja Atea on lisännyt sivuillemme. Yleensä nämä evästeet asetetaan vastauksena toimiin, jotka vastaavat palvelupyyntöä, kuten evästeasetusten asettaminen, kirjautuminen tai lomakkeiden täyttäminen. Näiden evästeiden estäminen voi vaikuttaa sivuston suorituskykyyn. Ne eivät suoraan tallenna henkilökohtaisia tietoja, mutta perustuvat selaimen ja laitteen tunnistamiseen.
Analytiikkaevästeet
Nämä evästeet mahdollistavat Atealle liikenteen seuraamisen, lähteiden mittaamisen ja sivuston suorituskyvyn parantamisen. Ne auttavat tunnistamaan suosituimmat ja vähiten suositut sivut ja ymmärtämään, miten vierailijat navigoivat sivustolla. Kaikki näiden evästeiden keräämät tiedot ovat koottuja ja anonyymejä. Ilman näitä evästeitä Atean kyky optimoida ja analysoida sivuston suorituskykyä on rajoitettu.
Markkinointievästeet
Näitä evästeitä voivat asettaa mainoskumppanit ja sosiaalisen median palvelut. Anonymisoituja tietoja voidaan jakaa kolmansien osapuolten kanssa mieltymysprofiilin rakentamiseksi ja asiaankuuluvien mainosten näyttämiseksi muilla sivustoilla ystäville ja verkostoille. Ne eivät suoraan tallenna henkilökohtaisia tietoja, mutta perustuvat selaimen ja laitteen tunnistamiseen, joita voidaan käyttää profiilin rakentamiseen. Ilman näitä evästeitä kohdennettu mainonta vähenee, eikä jakamistyökalut ole käytettävissä tai näkyvissä.
Kolmansien osapuolien pääsy henkilötietoihin
Atea voi luovuttaa henkilötietoja kaikille Atea-konserniin kuuluville yrityksille (eli emoyhtiölle ja kaikille sen tytäryhtiöille), jos se on kohtuullisen tarpeellista tässä tietosuojakäytännössä määriteltyjen tarkoitusten kannalta.
Vain sellaiset kolmannet osapuolet, joiden kanssa Atea on allekirjoittanut sopimuksen ja tietojenkäsittelysopimuksen, voivat saada pääsyn rekisteröidyn henkilötietoihin. Nämä luotetut kolmannet osapuolet auttavat Atea operoimaan sivustoa, harjoittamaan liiketoimintaa, toimittamaan tilattuja tavaroita tai tarjoamaan palveluja. Kolmannet osapuolet sitoutuvat pitämään tiedot luottamuksellisina, eivätkä käytä tietoja muuhun kuin sopimuksenmukaiseen tarkoitukseen.
Linkit kolmansien osapuolien sivustoille
Atea voi harkintansa mukaan julkaista tai tarjota verkkosivuillaan kolmansien osapuolten tuotteita. Näillä kolmansien osapuolten verkkosivuilla on omat itsenäiset tietosuojasäätönsä. Tämän vuoksi Atea ei ota vastuuta näiden linkitettyjen sivustojen sisällöstä ja toiminnasta. Kuitenkin suojellakseen sivustonsa yksityisyyttä, Atea ottaa mielellään vastaan kommentteja näistä verkkosivuista.
Tietojen siirto kolmansiin maihin
Kerätyt henkilötiedot säilytetään Euroopan talousalueella (ETA), mutta niitä voidaan myös siirtää ja käsitellä Euroopan unionin (EU) ja ETA:n ulkopuolella. Atea käyttää toimittajia sähköpostin, pilvipalveluiden, haittaohjelmien torjunnan, palomuurien, todennuksen jne. osalta, mikä voi sisältää henkilötietojen siirtoa ja käsittelyä EU:n/ETA:n ulkopuolella. Kaikki tällaiset siirrot toteutetaan sovellettavien lakien mukaisesti. EU:n/ETA:n ulkopuolisissa siirroissa Atea käyttää vakiomuotoisia sopimuslausekkeita tietojenkäsittelysopimusten liitteenä GDPR:n V luvun mukaisesti.
Atea ei siirrä annettuja henkilötietoja Euroopan talousalueen (ETA) ulkopuolelle ilmoittamatta siirrosta erikseen.
Tietosuojakäytännön päivitykset
Atea pidättää itsellään oikeuden päivittää tai muuttaa tätä tietosuojakäytäntöä milloin tahansa. Tämän tietosuojakäytännön uusin versio julkaistaan atea.fi -sivustolla, ja julkaisupäivämäärä on merkitty tämän tietosuojakäytännön loppuun.
Yhteystiedot
Jos rekisteröidyllä on tietosuojaan liittyviä huolenaiheita tai tarve käsitellä tietosuojaan liittyviä ongelmia, rekisteröity voi ottaa yhteyttä kunkin Atea yhtiön nimettyihin tietosuojavastaaviin alla olevien yhteystietojen kautta:
Atea ASA: dpo@atea.com
Atea Norway: dpo@atea.no
Atea Denmark: dpo@atea.dk
Atea Sweden: dpo@atea.se
Atea Finland: dpo@atea.fi
Atea Baltics (Liettua, Latvia, Viro): dpo@atea.lt
Atea Global Services: ags.dpo@atea.com
Viimeisin päivitys 1.4.2025